Tuesday, 20 October 2015

ALFALFA COMPLEX : Vitamin Pelbagai Khasiat

Assalamualaikum all readers...hehe

Niat di hati yang utama beli alfalfa untuk cuba selesaikan masalah resdung suami. Saya sebagai isteri nak tumpang makan sekali.hehe. Tak sangka apa yang dikatakan oleh pelbagai testimoni tentang alfalfa sebagai 'jamu moden' berkesan.hehe..Saya pula belum pulih sepenuhnya selepas melakukan ERPOC (cuci rahim orang kata) lima bulan yang lalu dan saya boleh merasakan rahim saya belum betul2 sihat apabila berlaku pendarahan sedikit tapi tidak selalu dan tidak menentu. Bila dah makan produk ini, saya rasakan kelainan dalam badan saya kerana rahim saya tidak berasa ngilu lagi, dan tidak ada pendarahan walaupun sedikit. Sebelum ini risau bila ada spotting darah bila melakukan aktiviti-aktiviti rumah dan sebagainya. Saya rasa seperti rahim saya kembali sihat seperti sebelum cuci rahim sebab tak ada rasa macam kejang lagi. Lagi satu apa yang saya perasan bila kita amal dengan konsisten, kita jadi lawas. Satu bonus untuk mereka yang selalu sembelit. Saya on off. Kadang-kadang lawas kadang-kadang tidak. Jadi, sangat membantu hehe. Sebagai vitamin cinta yang orang borakkan juga pun ye. Anda akan rasa sendiri bila konsisten makan.hehe

Lagi nak cerita, saya ini sukar sendawa atau buang angin. Saya selalu rasa kembung. Bila makan ini, saya rajin sendawa. Best sangat bila dapat keluarkan angin dari dalam badan sebab saya selalu kembung dan jadikan gastrik saya makin teruk. Bila dah angin dilepaskan, perut pun rasa selesa. Ono pengalaman saya ambil alfalfa. Sangat berpuas hati. 

Saya dan suami ambil alfalfa rasanya dah hampir sebulan lebih. Seperti yang pernah saya ceritakan alfalfa sangat berkesan mengatasi masalah resdung suami saya yang sudah lama mencari jalan penyelesaian. Yang paling penting juga, gatal-gatal dan bengkak (kelopak garam) pada seluruh badan suami yang asyik tergaru-garu hingga kadang-kadang luka telah hilang seperti yang saya telah ceita dalam entri ini (KLIK SINI). Betul!, saya cakap benar, sebab saya dah nampak sendiri. Suami memang sukakan alfalfa walaupun sebelum ini dia memang tak yakin. Selalu saya membaca pasal review testimoni tentang produk ini di internet..Bila kita consume sendiri, barulah kita rasa kesannya terhadap tubuh badan kita..Saya tak nak lah makan produk yang tiada kesan terhadap diri saya, sebab saya sudah pernah membeli macam-macam produk internet terutama dalam mencantikkan tubuh badan tetapi tiada kesan langsung (tak semua tak ada kesan, ada yang berkesan) malah yang dapat saya rasakan saya selalu mengalami jantung berdebar, sesak nafas dan sakit kepala. Maklumlah saya seorang pembawa talasemia dan sakit gastrik teruk pula tu. Bila makan produk yang tidak terjamin dan berlambak di pasaran, sebenarnya boleh menjejaskan tahap kesihatan kita tau....So, dengan Shaklee, saya merasakan perubahan sedikit demi sedikit kerana saya dapat merasakan kesihatan rahim saya apabila tidak ada pun pendarahan bila saya melakukan aktiviti berat. Macam-macam lagi perubahan yang saya dapat rasa berbeza dengan sebelum ini.Vita-Lea pun sangat baik untuk mempertingkatkan performance diri saya. Berbeza dari sebelum ini. Jika kita belum cuba, memang kita tak akan tahu kesannya terbaik untuk tubuh badan kita, tapi bila dah cuba, anda akan rasa nak kongsi dengan mereka yang tidak tahu keberkesannya seperti saya sekarang. hehe. Bukan semata-mata nak menjual tetapi nak sama-sama merasa kebaikannya terhadap tubuh badan kita. Untuk kesihatan, lebih baik kita berusaha sebaik mungkin untuk jaga sebab bila dah jatuh sakit, duit kena keluarkan lebih banyak lagi kan..tak nak lah macam tu kan. Nak sihat ajee

Berbalik kepada Alfalfa tadi, sebenarnya banyak manfaat yang kita dapat daripada menggunakannya, antaranya adalah;

★ Mencuci hati, darah dan usus – ini adalah makanan yang sangat beralkali yang boleh 
    mengembalikan kenormalan badan yang berasid, menghilangkan toksin dari badan, membersihkan 
    hati, kolon, darah dan mencantikkan kulit dan otot.
★ Melawan alahan – Memperbaiki keadaan kulit dan hidung sensitif, kurap, bau badan dan ulat air
    (athlete’s foot) dengan berkesan.
★ Baik untuk perubahan patologi di dalam usus dan perut – Memperbaiki masalah saluran 
    penghadaman seperti kembung, hyperasiditi, ulser gastrik, hepatitis dan sembelit.
★Menyingkirkan lemak dan kolesterol – kajian klinikal terbukti bahawa penggunaan jangka panjang 
   daripada alfalfa akan menghapuskan lemak, mengurangkan kolesterol, mencegah penyakit jantung, 
   strok dan darah tinggi. ★ Hanya Alfalfa sahaja mengandungi saponin, seperti span yang bertindak
   sebagai serat yang menyerap kolesterol.
★Melawan tumor – Memakan 30-50 tablet untuk mengalkalikan badan, dengan itu memperbaiki sel-
   sel kanser dan membuang tumor.
★ Melegakan keletihan dan kelesuan – Melegakan keletihan dan sebagai rawatan kepada kebanyakan     penyakit
★ Membantu Mencegah/ merawat atritis – Melegakan sakit sendi dan belakang serta kesakitan lain
★ Membantu membuang angin 
★ Mencuci usus bagi membuang toksin dalam badan
★ Membantu merawat kencing kotor dan masalah pundi kencing
★ Memberi kelegaan semasa period
★ Membantu merawat masalah keputihan pada wanita
★ Bertindak sebagai 'kacip fatimah'
★ Memulihkan urat selepas bersalin
★ Memperbanyakkan susu ibu
★Menegangkan payudara
★ Meningkatkan stamina lelaki
★ Membantu mengurangkan paras gula dalam darah
★ Mencegah edema - Pengumpulan air dalam badan
★ merawat asthma dan lain-lain masalah pernafasan
★ Menyah toksik dalam tubuh badan.
★ Meningkatkan kesihatan prostat.
★ MERAPATKAN HUBUNGAN INTIM SUAMI ISTERI@ VITAMIN CINTA
★ Membantu tingkatkan kesihatan lelaki.

So, jom try..sms/whatsapp me to order ok. Jangan malu dan jangan segan. Saya pasti membantu anda untuk menyelesaikan masalah anda. Jangan risau okey. Cuma pastikan betul-betul tiada penyakit kronik yang memerlukan ubat sahaja. Ingat, suplemen bukan ubat tapi suplemen untuk memantapkan tahap kesihatan anda sekarang. 

YOUR SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR,
JULIA SIA
019 4101586

No comments: