Friday, 6 November 2015

ESP SHAKLEE YANG SUPER HOT..SAYA JATUH CINTA LAGI

Assalamualaikum semua..

Cerita pasal ESP yang hot ni..tang mana hotnya..ek..
Saja, nak ajak anda semua jatuh cinta dengan ESP yang super hot ni macam saya.
Baru sahaja saya consume mungkin tak sampai seminggu..First time cuba..yakkk..macam makan serbuk soya, siapa tumbuk kacang soya ni..hehehe..mula-mula ja aiiii...tak lama. Bagi yang tak suka bau soya boleh je campur dengan sunquick ke, milo, horlick, anda tak akan rasa lagi soya tu. Tetapi, bila dah 2-3 hari, macam dah tak ada apa...minum dengan air suam saja pun dah ok. Sedap pula dah..sebab apa sedap..sebab khasiat dia.
Mula-mula tadi kan, macam pelik je rasanya, lama-lama tak pelik. Lama-lama suka...Sebab, ESP tolong saya.


Kenapa saya jatuh cinta pula dah dengan ESP ni?...
Saya ada gastrik yang teruk. Teruknya alahai sampai tak boleh silap sikit makan. Sat lagi kembung, senak, pedih ulu hati, cirit, sembelit, sakit kepala, sesak nafas, menggeletar..tekanan darah tak stabil..semua berpunca dari gastrik. Gastrik ada dari kecil, selalu skip makan masa tunggu kelas tambahan dulu ni. Tak ada duit woo nak beli makan. Cerita lama. So, sekarang bila saya silap makan pagi @ terskip sarapan pagi @ terlambat makan sikit @ makan banyak asam@asid @ makan terlalu pedas @ makan banyak rempah @ makanan berminyak @ makan/minum sejuk @ makan/minum terlalu panas @ makan terlebih masin/manis/perasa..automatik akan sakit. Kadang-kadang dah elok-elok makan pun tetap sakit. Saya nak buat macam mana?? Tak payah makanlah..eh..takkan kot.hehe.Jadi tibai je nak makan apa asal perut kenyang. Kalau dah terlampau sakit kan, saya ngap halia...bagi keluar angin, biar pahit pedesss asal hilang sakit perut, ok jugalah. Lagi satu awat yang suka makanan yang tak boleh makan. Salah satu simptom gastrik adalah loya. Asyik loya, Jadi, bila makan ia lebih suka kepada makanan yang masam sikit, pedas sikit, sambal belacan tu salah satu favourite la itu...ko ni bah. Sambal belacan pun mo juga. Yala. ko kenapa kan. Next..hehe
Awat tak makan ubat? ang ni pun...Ibu-ibu, bapa-bapa, kakak-kakak, abe-abe weiiii..minum/kemam ubat gastrik dulu ni dah terlalu banyak. Sebab takut efek sampingan, sanggup tahan sakit je. Tahan lapar pun sakit apalagi sakit gastrik..aduh. Rambut asyik gugur bila makan banyak sangat ubatan kimia. Kalau dah rambut gugur tu ada yang tak kena la tu dalam kepala..otak dak..otak masih waras. hehe..
Jadi, PENGALAMAN SAYA CONSUME ESP YANG HOT NI, yang dulu saya rasa..mak aii, ape yang hebat sangat dengan ESP ni..ESP SHAKLEE ni..Kini, barulah ku tahu..gituuuu..Saya buat macam mana. Awal pagi bangun, minum ESP dulu, mula-mula tu sebab rasa dia macam pelik jee..macam tak sedap jee...saya minum ESP+Sunquick, ESP+Milo, tapi lama-lama dah biasa, minum dengan air suam lagi bagus..hehe..So, sarapan completed. Kenapa complete? sebab 1 hidangan ESP (3 sudu besar dibancuh dengan segelas air sejuk/suam) bersamaan dengan 2x hidangan daging, 4x hidangan telur dan 12x hidangan susu sebab itu bila minum ESP ni, rasa kenyang lama, jadi bolehlah manage berat badan. Nak kuruih ka, nak berisi sikit ka, cubby sikit ka..mana-mana pun boleh, tapi ada caranya. Dah beli baru bagitahu.Heeeee


So, saya ajak minum bukan sebarang ajak, sebab saya dah rasa kesannya. Nak ajak lah semua rasa kebaikan ESP ni. Bukan soya biasa tau sebab soya yang digunakan adalah non-GMO (non-Genetically Modified Organism) jadi bila tak diubahsuai, tak ditambah gen lain maka eloklah soya tu, tak de bahan toksik yang terhasil. Untuk menjimatkan kos biasanya banyak syarikat yang hasilkan soya secara genetik dan tanpa disedari ianya mempunyai toksik. Lagi pula, soya dicuci dengan menggunakan air dan bukan alkohol bagi mengekalkan tahap isoflavones yang berfungsi untuk kurangkan risiko kanser. Bila cuci dengan alkohol, memang cepat dan jimat kos, TETAPI, alkohol akan memusnahkan kandungan isoflavones tu la kan..Rugi je makan soya kalau nutrisinya dah musnahkan..kan..kan..kan…Hati-hati pilih soya na…
Lagi satu, ia diproses dengan suhu yang rendah bagi memastikan setiap khasiat yang ada tidak musnah sama sekali kerana suhu yang tinggi. Contoh sayur-sayuran, banyak vitamin C, tapi bila kita masak dengan suhu tinggi, kuranglah khasiatnya. Tu yang saya pesan top up sikit dengan vitamin organik.
ESP menyediakan 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh badan kita sendiri. Setakat ini, tiada produk lain mampu menandingi nutrisi yang disediakan oleh produk ini. Anda tahu tak sebelum ni? Samalah saya pun tak tahu, itu yang saya cari info dulu, baru saya nak minum ESP.
Paling penting juga, soya itu mesti ditambah dengan kalsium. Serbuk soya mengikut kajian bersifat asid yang boleh menyebabkan kerapuhan tulang..Maka, kalsium yang mencukupi ditambah ke dalam serbuk soya ESP ini bagi meneutralkan balik asid dalam soya tu. Terdapat serbuk soya di pasaran tidak ditambah dengan unsur kalsium. So, sekali lagi hati-hati pilih serbuk/minuman soya na..Jangan anggap oo, soya baik untuk jantung, terus beli dan consume tanpa kenal pasti kandungannya. Nanti kesihatan kita terjejas okey.
Itu saja saya mengomel untuk hari ni. Banyak khasiat lagi ESP ni. Jika taip ESP SHAKLEE sahaja kat google, banyak sangat info kebaikan tentangnya. Setakat ini, melalui pengalaman saya, itu sahaja yang saya kongsikan pada anda semua. Nanti, kalau ada perkembangan lain saya share dengan anda semua. Okey.

P/S : Jangan lupa order k, sms/whasapp saya na..

Julia Sia

019-4101586

No comments: