Jumaat, 6 November 2015

CARA MINUM ESP SHAKLEE


Assalamualaikum semua,

Sebelum ni dah cerita tentang pengalaman saya minum ESP ini dalam seminggu lebih macam tu. Tapi saya dah jatuh cinta. Nak tahu kenapa terus jatuh cinta? Boleh klik SINI

Jadi, nak cerita cara minum ESP Shaklee dengan betul pula k. Mudah ja. Masa mula-mula tu, tak berapa tahu tekstur serbuk soya dalam canister ESP tu kan. Tetapi dah terbayang macam susu tepung. Jawapannya, sama tapi tak serupa. Hehe.Bila bancuh kena guna shaker atau apa-apa sahaja bekas air berpenutup. Sebab nak kena shake it, shake it..shake it..sambil goyang badan ciket..boleh...a’ah tak boleh..hehehe..Sebab apa nak kena shake shake shake, untuk melarutkan serbuk ESP tadi agar tidak berketul-ketul.

Tapi sebelum itu, saya nak cerita serba sedikit tentang sebab ESP Shaklee menjadi salah satu produk paling laku dan disukai ramai. Antaranya kerana ;

1) ESP membantu jadikan kita awet muda, kulit muka cantik, halus, gebu dan berseri.
2) ESP membantu menghilangkan parut jerawat yang disebabkan kekurangan protein untuk membentuk sel baru yang sihat bagi menggantikan sel mati
2) ESP membantu menganjalkan semula payudara yang kendur dan mengembalikan kecantikkan payudara anda
3) ESP memberi tenaga, menjadikan tubuh badan lebih cergas dan bertenaga
4) ESP sebagai milk booster(bantu cepatkan penghasilan susu badan yang lebih pekat) bagi ibu-ibu yang menyusukan anak. Lebih kebaboom diambil bersama Alfalfa Complex Shaklee.
5) ESP bantu perkembangan fetus yang sihat bagi ibu-ibu mengandung.
6) ESP bantu tingkatkan kesuburan rahim.
7) ESP membantu dalam pengurusan berat badan kerana cepat kenyang dan tahan lebih lama. Bagus untuk gastrik seperti saya.
8) ESP berkesan mengurangkan ekzema dan masalah kulit

Tips bancuh ESP

1 bancuhan sama dengan 3 sudu besar/ 3 skop dengan segelas air sejuk/suam. Air panas dan air berkafein tak boleh k, nanti nutrisinya terjejas.

Tapi untuk saya, saya ambil 1 sudu besar/skop campur dengan apa-apa campuran sesuai yang saya dah cuba setakat ini dan diambil pada awal pagi (sarapan) sebab saya gastrik tak boleh silap pilih makanan sarapan. Kalau sarapan dah silap, memang sepanjang hari tu lah perut sakit macam ada ribut taufan di dalam. So, sebab itu saya ambil jalan mudah saya mulakan hari saya dengan ESP Shaklee yang terbaik ni. Lagi satu sebelum makan tengahari/malam. Tak boleh ambil lebih daripada 3 skop kerana akan membebankan fungsi ginjal. So, nak senang buat macam saya.
Antara resipi yang saya selalu buat adalah seperti berikut:

1. 1 skop ESP + air suam

2. 1 skop ESP + milo

3. 1 skop ESP + Sunquick



4. 1 skop ESP + Susu Dutch Lady Strawberry


5. 1 skop ESP + Susu Dutch Lady Coklat



Tak sempat beli yang susu punya.hehe. Sedangkan favourite sebenarnya susu Dutch Lady Fresh Milk


Antara resipi lain yang boleh dicuba dan saya pun nak cuba nanti..adalah seperti berikut:


ESP + Horlicks/ Horlicks 3 in 1

ESP + Nestle Bliss




ESP + Susu Dutch Lady Milk

ESP + Nesvita 3 in 1

ESP + susu tepung + buah-buahan segar

ESP + Ribena

ESP + Meashake/Performance Drink/Cinch Shake



Banyak lagi resipi anda boleh cuba asalkan sesuai digabungkan dengan nutrisi ESP okey. Tapi sekarang untuk optimumkan fungsi ESP, saya lebih suka ESP + air suam sahaja. Mula-mula sahaja rasa pelik, lepaih lepaih tu..tak rasa pelik dah. I just love shaklee. ESP sangat sesuai dengan keperluan kesihatan tubuh saya. Alhamdulillah, dengan izin Allah saya jarang demam dan selesema walaupun cuaca tidak menentu. Cubalah makan vitamin organik bagi mengekalkan dan menambah baik kesihatan anda. Tak salah mencuba.hehe.



Julia Sia
019-4101586

0 ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...